-
Firmy eCommerce – kiedy przenieść sklep internetowy do chmury obliczeniowej?
Zmiana nawyków konsumenckich jest faktem. Coraz większa liczba osób robi zakupy on-line, a firmy eCommerce mają teraz do wyboru wiele technologii i platform handlu elektronicznego. Jest kilka dobrych powodów, dla których należy poważnie rozważyć migrację firmy do chmury.
- Powody migracji sklepu do chmury obliczeniowej:
- Chmura eCommerce – potrzeby i wyzwania
- Kiedy przenieść sklep do chmury?
- Kiedy migracja sklepu do chmury może wiązać się z ryzykiem?
- Jak przebiega migracja sklepu do chmury?
Skalowalność
Hosting w chmurze pozwala rozbudowywać sklep wraz ze wzrostem firmy, ponieważ skalowalność chmury idzie w parze ze zmiennymi potrzebami. Z kolei samodzielna budowa większej infrastruktury IT, związane z nią wydatki i utrzymywanie zespołu IT potrafią bardzo spowolnić jej rozwój.
Stabilność
Kampanie reklamowe lub wprowadzenie nowego produktu oznaczają dla sklepu e-commerce jedną rzecz: wzrost ruchu. Hosting w chmurze zapewnia doskonałą stabilność sprzedaży detalicznej on-line, ponieważ jest gotowy na każdą, nawet najbardziej gwałtowną zmianę. A to oznacza ciągłość działania oraz zadowolonych klientów.
Szybkość działania
Szybkość jest ważna! 40% kupujących on-line zrezygnuje z zakupu, jeśli ładowanie strony trwa dłużej niż 3 sekundy. A 79% klientów, którzy byli niezadowoleni z wydajności witryny, nie odwiedzi jej ponownie.
Oszczędności
Przetwarzanie w chmurze oferuje istotne oszczędności, ponieważ płaci się wyłącznie za wykorzystane zasoby, a wolne środki można zainwestować w rozwój firmy.
Bezpieczeństwo danych
Najważniejsze w handlu elektronicznym jest bezpieczeństwo i zaufanie. Klienci powinni wierzyć, że produkty w sklepie zostały dokładnie i dobrze opisane. Ale muszą mieć absolutną pewność, że informacje dotyczące płatności oraz umożliwiające ich identyfikację są całkowicie bezpieczne.
Chmura eCommerce – potrzeby i wyzwania
Nie oznacza to jednak, że migracja do chmury jest właściwym rozwiązaniem dla każdego. Firmy, które rozważają przeniesienie sklepu do chmury, muszą uwzględnić wiele kwestii: począwszy od korzyści i oceny ryzyka po model i rodzaj usług w chmurze.
Kiedy przenieść sklep do chmury?
- Kiedy zwiększa się ruch w sklepie i trudno jest go skalować w sposób pozwalający zaspokoić rosnące zapotrzebowanie.
- Kiedy konieczne jest obniżenie i bilansowanie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu skuteczność procesów IT.
- Przy rozszerzaniu działalności. Kiedy stworzenie odpowiedniej infrastruktury, wraz ze wszystkimi niezbędnymi procesami obejmującymi konserwację, czas i ludzi oraz finansowanie, może stać się poważnym problemem.
- Kiedy zadania administracyjne, takie jak tworzenie kopii zapasowych baz danych, aktualizacje oprogramowania i okresowa konserwacja stają się zbyt czasochłonne, dostawca rozwiązań w chmurze Beyond.pl zrobi to za ciebie.
Kiedy migracja sklepu do chmury może wiązać się z ryzykiem?
- Kiedy istniejąca konfiguracja zaspokaja potrzeby, nie wymaga dużej ilości konserwacji, skalowania i dostępności, a twoi klienci są zadowoleni.
- W przypadku bardzo wrażliwych danych oraz konieczności spełnienia wymagań zapewniania zgodności – ich utrzymanie w chmurze może okazać się niemożliwe.
- Gdy wykorzystywana technologia jest zastrzeżona – jej migracja do chmury również może być niemożliwa.
Jak przebiega migracja sklepu do chmury?
Przeniesienie firmy do chmury to prosta migracja danych, zasobów i aplikacji na serwery wybranego dostawcy usługi. Proces musi jednaj poprzedzić kilka kluczowych działań i decyzji:
- zaplanowanie, które dane zostają na serwerach firmy (i czy w ogóle), a które zostaną przeniesione do chmury,
- podjęcie decyzji, czy dane mają zostać przeniesione do chmury:
- prywatnej
- publicznej
- czy hybrydowej
- wybór dostawcy usług, który zapewni:
- bezpieczeństwo danych,
- odpowiedni, skalowany dostęp do serwerów,
- będzie w stanie obsłużyć ruch na stronach i w aplikacjach firmy,
- zaoferuje wsparcie IT.
- wybór usług dodatkowych oferowanych przez dostawcę.
W Beyond.pl wiemy, że każda firma jest inna i posiada inne potrzeby. Dlatego wspólnie z naszymi klientami znajdujemy najlepiej dopasowane, najbardziej skuteczne i bezpieczne rozwiązania.
Jako jedyna firma w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej posiadamy certyfikat Rated 4 zgodny z ANSI/TIA-942. Certyfikat oznacza, że Beyond.pl jest najbardziej stabilnym oraz bezpiecznym centrum obliczeniowym świadczącym usługi kolokacji i chmury cyfrowej w tym rejonie Europy.
Centra danych Beyond.pl ulokowane są w Poznaniu, dzięki czemu wszystkie dane przechowywane są na terenie Unii Europejskiej, co jest szczególnie istotne z uwagi na Ustawę o Ochronie Danych Osobowych czy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych – RODO.
Oferujemy m.in.:
- kolokację serwerów,
- chmurę obliczeniową dla biznesu,
- dedykowaną infrastrukturę,
- wsparcie na etapie projektu i wdrożenia,
- zapewniamy ciągłość działania systemu, a także pomoc w jego rozwoju,
- oraz kompleksową administrację IT.
Jeśli nie masz własnego zespołu specjalistów, otrzymasz od nas profesjonalne wsparcie IT, które nie tylko przeprowadzi twoją firmę przez proces projektowania usług i migracji firmy do chmury, ale także otoczy opieką i zapewni bezpieczeństwo danych, zasobów i aplikacji.