Wirtualny Spacer
← Baza wiedzy

Zmiana nawyków konsumenckich jest faktem. Coraz większa liczba osób robi zakupy on-line, a firmy eCommerce mają teraz do wyboru wiele technologii i platform handlu elektronicznego. Jest kilka dobrych powodów, dla których należy poważnie rozważyć migrację firmy do chmury.

  1. Powody migracji sklepu do chmury obliczeniowej:
    1. Skalowalność
    2. Stabilność
    3. Szybkość działania
    4. Oszczędności
    5. Bezpieczeństwo danych
  2. Chmura eCommerce – potrzeby i wyzwania
  3. Kiedy przenieść sklep do chmury?
  4. Kiedy migracja sklepu do chmury może wiązać się z ryzykiem?
  5. Jak przebiega migracja sklepu do chmury?

Skalowalność

Hosting w chmurze pozwala rozbudowywać sklep wraz ze wzrostem firmy, ponieważ skalowalność chmury idzie w parze ze zmiennymi potrzebami. Z kolei samodzielna budowa większej infrastruktury IT, związane z nią wydatki i utrzymywanie zespołu IT potrafią bardzo spowolnić jej rozwój.

Stabilność

Kampanie reklamowe lub wprowadzenie nowego produktu oznaczają dla sklepu e-commerce jedną rzecz: wzrost ruchu. Hosting w chmurze zapewnia doskonałą stabilność sprzedaży detalicznej on-line, ponieważ jest gotowy na każdą, nawet najbardziej gwałtowną zmianę. A to oznacza ciągłość działania oraz zadowolonych klientów.

Szybkość działania

Szybkość jest ważna! 40% kupujących on-line zrezygnuje z zakupu, jeśli ładowanie strony trwa dłużej niż 3 sekundy. A 79% klientów, którzy byli niezadowoleni z wydajności witryny, nie odwiedzi jej ponownie.

Oszczędności

Przetwarzanie w chmurze oferuje istotne oszczędności, ponieważ płaci się wyłącznie za wykorzystane zasoby, a wolne środki można zainwestować w rozwój firmy.

Bezpieczeństwo danych

Najważniejsze w handlu elektronicznym jest bezpieczeństwo i zaufanie. Klienci powinni wierzyć, że produkty w sklepie zostały dokładnie i dobrze opisane. Ale muszą mieć absolutną pewność, że informacje dotyczące płatności oraz umożliwiające ich identyfikację są całkowicie bezpieczne.

Chmura eCommerce – potrzeby i wyzwania

Nie oznacza to jednak, że migracja do chmury jest właściwym rozwiązaniem dla każdego. Firmy, które rozważają przeniesienie sklepu do chmury, muszą uwzględnić wiele kwestii: począwszy od korzyści i oceny ryzyka po model i rodzaj usług w chmurze.

Kiedy przenieść sklep do chmury?

  • Kiedy zwiększa się ruch w sklepie i trudno jest go skalować w sposób pozwalający zaspokoić rosnące zapotrzebowanie.
  • Kiedy konieczne jest obniżenie i bilansowanie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu skuteczność procesów IT.
  • Przy rozszerzaniu działalności. Kiedy stworzenie odpowiedniej infrastruktury, wraz ze wszystkimi niezbędnymi procesami obejmującymi konserwację, czas i ludzi oraz finansowanie, może stać się poważnym problemem.
  • Kiedy zadania administracyjne, takie jak tworzenie kopii zapasowych baz danych, aktualizacje oprogramowania i okresowa konserwacja stają się zbyt czasochłonne, dostawca rozwiązań w chmurze Beyond.pl zrobi to za ciebie.

Kiedy migracja sklepu do chmury może wiązać się z ryzykiem?

  • Kiedy istniejąca konfiguracja zaspokaja potrzeby, nie wymaga dużej ilości konserwacji, skalowania i dostępności, a twoi klienci są zadowoleni.
  • W przypadku bardzo wrażliwych danych oraz konieczności spełnienia wymagań zapewniania zgodności – ich utrzymanie w chmurze może okazać się niemożliwe.
  • Gdy wykorzystywana technologia jest zastrzeżona – jej migracja do chmury również może być niemożliwa.

Jak przebiega migracja sklepu do chmury?

Przeniesienie firmy do chmury to prosta migracja danych, zasobów i aplikacji na serwery wybranego dostawcy usługi. Proces musi jednaj poprzedzić kilka kluczowych działań i decyzji:

  • zaplanowanie, które dane zostają na serwerach firmy (i czy w ogóle), a które zostaną przeniesione do chmury,
  • podjęcie decyzji, czy dane mają zostać przeniesione do chmury:
    • prywatnej
    • publicznej
    • czy hybrydowej
  • wybór dostawcy usług, który zapewni:
    • bezpieczeństwo danych,
    • odpowiedni, skalowany dostęp do serwerów,
    • będzie w stanie obsłużyć ruch na stronach i w aplikacjach firmy,
    • zaoferuje wsparcie IT.
  • wybór usług dodatkowych oferowanych przez dostawcę.

W Beyond.pl wiemy, że każda firma jest inna i posiada inne potrzeby. Dlatego wspólnie z naszymi klientami znajdujemy najlepiej dopasowane, najbardziej skuteczne i bezpieczne rozwiązania.

Jako jedyna firma w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej posiadamy certyfikat Rated 4 zgodny z ANSI/TIA-942. Certyfikat oznacza, że Beyond.pl jest najbardziej stabilnym oraz bezpiecznym centrum obliczeniowym świadczącym usługi kolokacji i chmury cyfrowej w tym rejonie Europy.

Centra danych Beyond.pl ulokowane są w Poznaniu, dzięki czemu wszystkie dane przechowywane są na terenie Unii Europejskiej, co jest szczególnie istotne z uwagi na Ustawę o Ochronie Danych Osobowych czy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych – RODO.

Oferujemy m.in.:

  • kolokację serwerów,
  • chmurę obliczeniową dla biznesu,
  • dedykowaną infrastrukturę,
  • wsparcie na etapie projektu i wdrożenia,
  • zapewniamy ciągłość działania systemu, a także pomoc w jego rozwoju,
  • oraz kompleksową administrację IT.

Jeśli nie masz własnego zespołu specjalistów, otrzymasz od nas profesjonalne wsparcie IT, które nie tylko przeprowadzi twoją firmę przez proces projektowania usług i migracji firmy do chmury, ale także otoczy opieką i zapewni bezpieczeństwo danych, zasobów i aplikacji.

Zespół Sprzedaży

Poproś o kontakt lub skontaktuj się bezpośrednio z Zespołem Sprzedaży.

Poproś o kontakt
Wsparcie techniczne

Prześlij zgłoszenie i uzyskaj pomoc techniczną Zespołu Service Desk.

Załóż ticket
Masz inne pytania?Skontaktuj się z nami
Uruchom Chmurę e24cloudUruchom Chmurę