24 stycznia 2021 Zmiana nawyków konsumenckich jest faktem. Coraz większa liczba osób robi zakupy on-line, a firmy eCommerce mają teraz do wyboru wiele technologii i platform handlu elektronicznego. Jest kilka dobrych powodów, dla których należy poważnie rozważyć migrację firmy do chmury. Powody migracji sklepu do chmury obliczeniowej: Skalowalność Stabilność Szybkość działania Oszczędności Bezpieczeństwo danych Chmura eCommerce – potrzeby i wyzwania Kiedy przenieść sklep do chmury? Kiedy migracja sklepu do chmury może wiązać się z ryzykiem? Jak przebiega migracja sklepu do chmury? Skalowalność Hosting w chmurze pozwala rozbudowywać sklep wraz ze wzrostem firmy, ponieważ skalowalność chmury idzie w parze ze zmiennymi potrzebami. Z kolei samodzielna budowa większej infrastruktury IT, związane z nią wydatki i utrzymywanie zespołu IT potrafią bardzo spowolnić jej rozwój. Stabilność Kampanie reklamowe lub wprowadzenie nowego produktu oznaczają dla sklepu e-commerce jedną rzecz: wzrost ruchu. Hosting w chmurze zapewnia doskonałą stabilność sprzedaży detalicznej on-line, ponieważ jest gotowy na każdą, nawet najbardziej gwałtowną zmianę. A to oznacza ciągłość działania oraz zadowolonych klientów. Szybkość działania Szybkość jest ważna! 40% kupujących on-line zrezygnuje z zakupu, jeśli ładowanie strony trwa dłużej niż 3 sekundy. A 79% klientów, którzy byli niezadowoleni z wydajności witryny, nie odwiedzi jej ponownie. Oszczędności Przetwarzanie w chmurze oferuje istotne oszczędności, ponieważ płaci się wyłącznie za wykorzystane zasoby, a wolne środki można zainwestować w rozwój firmy. Bezpieczeństwo danych Najważniejsze w handlu elektronicznym jest bezpieczeństwo i zaufanie. Klienci powinni wierzyć, że produkty w sklepie zostały dokładnie i dobrze opisane. Ale muszą mieć absolutną pewność, że informacje dotyczące płatności oraz umożliwiające ich identyfikację są całkowicie bezpieczne. Chmura eCommerce – potrzeby i wyzwania Nie oznacza to jednak, że migracja do chmury jest właściwym rozwiązaniem dla każdego. Firmy, które rozważają przeniesienie sklepu do chmury, muszą uwzględnić wiele kwestii: począwszy od korzyści i oceny ryzyka po model i rodzaj usług w chmurze. Kiedy przenieść sklep do chmury? Kiedy zwiększa się ruch w sklepie i trudno jest go skalować w sposób pozwalający zaspokoić rosnące zapotrzebowanie. Kiedy konieczne jest obniżenie i bilansowanie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu skuteczność procesów IT. Przy rozszerzaniu działalności. Kiedy stworzenie odpowiedniej infrastruktury, wraz ze wszystkimi niezbędnymi procesami obejmującymi konserwację, czas i ludzi oraz finansowanie, może stać się poważnym problemem. Kiedy zadania administracyjne, takie jak tworzenie kopii zapasowych baz danych, aktualizacje oprogramowania i okresowa konserwacja stają się zbyt czasochłonne, dostawca rozwiązań w chmurze Beyond.pl zrobi to za ciebie. Kiedy migracja sklepu do chmury może wiązać się z ryzykiem? Kiedy istniejąca konfiguracja zaspokaja potrzeby, nie wymaga dużej ilości konserwacji, skalowania i dostępności, a twoi klienci są zadowoleni. W przypadku bardzo wrażliwych danych oraz konieczności spełnienia wymagań zapewniania zgodności – ich utrzymanie w chmurze może okazać się niemożliwe. Gdy wykorzystywana technologia jest zastrzeżona – jej migracja do chmury również może być niemożliwa. Jak przebiega migracja sklepu do chmury? Przeniesienie firmy do chmury to prosta migracja danych, zasobów i aplikacji na serwery wybranego dostawcy usługi. Proces musi jednaj poprzedzić kilka kluczowych działań i decyzji: zaplanowanie, które dane zostają na serwerach firmy (i czy w ogóle), a które zostaną przeniesione do chmury, podjęcie decyzji, czy dane mają zostać przeniesione do chmury: prywatnej publicznej czy hybrydowej wybór dostawcy usług, który zapewni: bezpieczeństwo danych, odpowiedni, skalowany dostęp do serwerów, będzie w stanie obsłużyć ruch na stronach i w aplikacjach firmy, zaoferuje wsparcie IT. wybór usług dodatkowych oferowanych przez dostawcę. W Beyond.pl wiemy, że każda firma jest inna i posiada inne potrzeby. Dlatego wspólnie z naszymi klientami znajdujemy najlepiej dopasowane, najbardziej skuteczne i bezpieczne rozwiązania. Jako jedyna firma w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej posiadamy certyfikat Rated 4 zgodny z ANSI/TIA-942. Certyfikat oznacza, że Beyond.pl jest najbardziej stabilnym oraz bezpiecznym centrum obliczeniowym świadczącym usługi kolokacji i chmury cyfrowej w tym rejonie Europy. Centra danych Beyond.pl ulokowane są w Poznaniu, dzięki czemu wszystkie dane przechowywane są na terenie Unii Europejskiej, co jest szczególnie istotne z uwagi na Ustawę o Ochronie Danych Osobowych czy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych – RODO. Oferujemy m.in.: kolokację serwerów, chmurę obliczeniową dla biznesu, dedykowaną infrastrukturę, wsparcie na etapie projektu i wdrożenia, zapewniamy ciągłość działania systemu, a także pomoc w jego rozwoju, oraz kompleksową administrację IT. Jeśli nie masz własnego zespołu specjalistów, otrzymasz od nas profesjonalne wsparcie IT, które nie tylko przeprowadzi twoją firmę przez proces projektowania usług i migracji firmy do chmury, ale także otoczy opieką i zapewni bezpieczeństwo danych, zasobów i aplikacji. Zobacz też... Zrównoważona transformacja cyfrowa w praktyce – jak działać odpowiedzialnie? Disaster Recovery – gdzie przechowywać replikowane dane i w jakim modelu? Skalowalne, bezpieczne i gotowe do pracy środowisko K8s