Polski Azure Stack uruchomiony! Usługa Microsoftu dostępna w Beyond.pl

– Po trzech miesiącach intensywnej pracy z naszymi partnerami technologicznymi uruchomiliśmy Microsoft Azure Stacka w Data Center 2 na platformie produkcyjnej. Jesteśmy gotowi do świadczenia usługi nie tylko pod względem technologicznym, ale także administracyjnym – mówi Maciej Madziała, IT Solutions Architect, który odpowiadał w Beyond.pl za wdrożenie rozwiązania. To pierwsza taka komercyjna realizacja w Europie Środkowo-Wschodniej.

Microsoft Azure Stack w Beyond.pl jest odpowiedzią na pojawiające się pytania managerów branży IT o możliwość przetwarzania danych za pomocną globalnych, dobrze znanych narzędzi Microsoft, ale z lokalnym przetwarzaniem zasobów.

Azure Stack to bowiem rozszerzenie chmury Azure dostępne z centrum danych regionalnego partnera. Dzięki temu firmy są w stanie tworzyć zaawansowane aplikacje w chmurze z użyciem narzędzi PaaS (m.in. IoT HUB, Service Fabric, LoadBalancer, MS SQL Database) w modelu hybrydowym. Przykładowo dane osobowe czy systemy ERP mogą być przechowywane w lokalnym centrum danych w Poznaniu, a aplikacje o mniejszej wadze w chmurze Azure. Beyond.pl jako Cloud Service Provider oferuje nie tylko dostęp do Azure Stacka z Data Center 2, ale umożliwia także rozszerzenie infrastruktury o globalne zasoby Microsoft w ramach jednej umowy.

Microsoft Azure i Azure Stack posiadają kompatybilne API oraz niemal identyczny panel administracyjny z jednakowym nazewnictwem oraz zasadami działania. Azure Stack w Beyond.pl i Azure mają także bliźniaczą architekturę. Usługa została wdrożona w modelu connected mode, aby zapewnić maksymalną integralność.

Microsoft Azure Stack w Polsce – korzyści dla biznesu

Największym benefitem Azure Stacka w Beyond.pl jest lokalizacja. Klienci mają pewność, że ich dane są przetwarzane na terenie Polski, co dla wielu branż jest kluczowym aspektem. Dotyczy to m.in. sektora finansów, usług medycznych czy energetyki. Ułatwia to także przejście różnorodnych audytów. Beyond.pl może podpisać również z klientem umowę o powierzeniu danych osobowych.

Ponadto poznański operator data center jest pierwszą linią wsparcia dla klientów korzystających z Azure Stacka. Komunikacja odbywa się w języku polskim i angielskim oraz za pośrednictwem e-maila i telefonu. Pozwala to na szybszą identyfikację problemów niż przy kontakcie z Biurem Obsługi Klienta Microsoftu. W przypadku, gdy problem dotyczy konfiguracji będącej po stronie partnerów technologicznych, Beyond.pl stanowi łącznik z dostawcami. Finalnie klient ma dostęp do szeregu ekspertów, ale kontaktuje się tylko z jednym zespołem.

Beyond.pl świadczy również pełną administrację IT, w tym środowiskami hybrydowymi z wykorzystaniem Azure i Azure Stacka. Klient nie musi mieć zatem we własnym zespole specjalistów w tym zakresie. Jest to istotna wartość dodana we współpracy z Beyond.pl, ponieważ Microsoft nie ma w swojej ofercie administracji własną infrastrukturą chmurową.

W ramach usługi Microsoft Azure Stack klienci będą rozliczani jedynie za faktyczne wykorzystanie mocy obliczeniowej. Stawki w Beyond.pl są zbliżone do tych w Europie Zachodniej, która jest jednym z tańszych regionów Azure. Ceny zależą od liczby wykorzystywanych usług i są przygotowywane indywidualnie. Firmy korzystające z globalnej chmury Azure w Beyond.pl oraz polskiego Azure Stacka będą rozliczane na podstawie jednej faktury z wyszczególnionymi kwotami za każdą usługę.

Architektura Azure Stacka w Data Center 2

Dostawcą sprzętu dla usługi jest Dell EMC, który wygrał przetarg organizowany przez Beyond.pl. Producent dostarczył pełną infrastrukturę fizyczną, czyli gotową szafę. Obecnie Microsoft pozwala na eksploatację jednego Scale Unita o wielkości 12 node-ów. – Jeżeli Klient potrzebuje dużych, dedykowanych zasobów, jesteśmy w stanie świadczyć usługę Azure Stack as a Service i zapewnić prywatne rozwiązanie o wielkości 4/8/12 node-ów – podkreśla Maciej Madziała z Beyond.pl.

Azure Stack w Beyond.pl znajduje się w jedynym w Europie Środkowo-Wschodniej centrum danych z najwyższym certyfikatem bezpieczeństwa Rated 4 wg ANSI/TIA-942. Oznacza to pełną redundancję infrastruktury: od komponentów w szafie, przez okablowanie, po zasilanie i chłodzenie obiektu. Pozwala to zaoferować SLA na poziomie 99,95%.

– Podpisaliśmy już umowę z pierwszym klientem. To zagraniczna firma, której bardzo zależało na przechowywaniu danych w Polsce – mówi Bartłomiej Danek, wiceprezes Beyond.pl. – Zapytania ofertowe spływały do nas jednak, kiedy architektura była jeszcze w fazie testów, co najlepiej obrazuje zapotrzebowanie na tą usługę. Siłą Beyond.pl ma być elastyczność rozwiązań i swoboda wyboru wirtualizatora przez klienta. Dziś obok naszych flagowych usług, czyli Chmury dla Biznesu opartej o VMware oraz e24cloud, oferujemy także hybrydową platformę PaaS Microsoftu. To olbrzymi sukces biznesowy i technologiczny – kończy członek zarządu.

Do pobrania:

KONTAKT DLA MEDIÓW

Magdalena Gajek
PR & Marketing Manager
m.gajek@beyond.pl
+48 607 350 546