Czym jest infrastruktura dedykowana?

Rozwiązanie szyte na miarę

Każde rozwiązanie oparte na infrastrukturze dedykowanej to odrębny projekt, którego forma budowana jest na podstawie Twoich potrzeb. Planowaniem i realizacją zajmuje się dedykowany zespół wraz z architektem rozwiązań IT. Pomagamy dobrać odpowiednie składniki usługi tworzące komplementarne rozwiązanie, w tym m.in.: dedykowane serwery, urządzenia sieciowe, macierze dyskowe, usługi telekomunikacyjne, licencje, integracje z rozwiązaniami chmurowymi lub posiadaną już infrastrukturą. Neutralność Beyond.pl oznacza, że sam wybierasz preferowanych dostawców, mając możliwość skorzystania z doradztwa naszych ekspertów.

Wsparcie Beyond.pl nie kończy się na uruchomieniu usługi. Po wdrożeniu nad projektem stale czuwa architekt rozwiązania IT. Otrzymujesz również dostęp do zespołu technicznego – Smart Hands. Środowisko dedykowane może być objęte monitoringiem.

Zalety infrastruktury dedykowanej w Beyond.pl

Swoboda zarządzania

Dzierżawiąc infrastrukturę techniczną w Beyond.pl zyskujesz całkowitą swobodę zarządzania oraz nie musisz martwić się o koszty jej utrzymania.

Elastyczność

Rozwiązanie pozwala na dowolne konfiguracje, niezależnie od tego czy potrzebujesz więcej pamięci RAM, większej przestrzeni dyskowej lub procesora o większej mocy obliczeniowej.

Bezpieczeństwo

Najwyższy standard ochrony danych potwierdzony certyfikatami branżowymi. W tym jedyny w Europie Środkowo-Wschodniej certyfikat Rated 4 wg ANSI/TIA-942 oraz certyfikaty ISO/IEC 27001 i PCI DSS.

Neutralność telekomunikacyjna

Własna infrastruktura światłowodowa łącząca centra danych Beyond.pl zapewnia dostęp do ponad 20 operatorów telekomunikacyjnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.

Wsparcie klienta 24/7

W ramach usługi otrzymujesz całodobowe wsparcie działu Service Desk. Możesz też skorzystać z technicznej pomocy naszego doświadczonego zespołu Smart Hands.

Co obejmuje usługa?

  • Udostępnienie macierzy dyskowej zatwierdzonego producenta o żądanych parametrach wydajności z gwarancją SLA
  • Zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego, energetycznego i środowiskowego
  • Administracja macierzą, w tym utrzymanie ciągłości pracy macierzy, monitoring i aktualizacje
  • Podłączenie do sieci SAN
  • Wynajem dedykowanego serwera Blade lub Rack
  • Miejsce kolokacyjne wraz z zasilaniem i chłodzeniem w cenie
  • Zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego, energetycznego i środowiskowego
  • Naprawa serwera oraz wymiana uszkodzonych podzespołów w przypadku awarii zgodnie z zapisami SLA
  • Dostęp do interfejsu zarządzającego serwerem

Opieka i monitoring infrastruktury dedykowanej

Bezpieczeństwo danych w data center nie polega tylko na fizycznej ochronie realizowanej przez rozwiązania technologiczne. Ważna jest spójna strategia bezpieczeństwa, która według raportu marki Intel „Security Trends 2015” była uznawana za jedno z najsłabszych ogniw (43%). Infrastruktura stworzona specjalnie w celu lokowania środowiska IT jest pierwszym poziomem zabezpieczenia. Jednak w każdym systemie informatycznym to człowiek pełni jedną z kluczowych ról. Jakość usług gwarantuje połączenie rozwiązań technicznych z nieustanną opieką i monitoringiem zasobów prowadzonymi przez ekspertów.

W Polsce outsourcing IT nadal wiąże się z obawami, czy nad lokowanymi w zewnętrznym centrum danych zasobami mamy wystarczającą kontrolę. Właśnie z tego względu istotna jest możliwość stałego kontaktu z usługodawcą. Między innymi z tego powodu w Beyond.pl wsparcie oferuje się 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku na wielu obszarach. Daje to Klientowi nie tylko poczucie bezpieczeństwa, ale także doprowadza do przemodelowania firmowego zespołu IT, który może skupić się na projektach rozwojowych zamiast na bieżącej administracji.

Beyond.pl oferuje trzy rodzaje wsparcia. Pierwszym kontaktem Klienta z data center jest Service Desk, który w ciągu kilku minut odpowiada na zgłoszenia e-mailowe i telefoniczne. To wszechstronni specjaliści, którzy współpracują z ekspertami z poszczególnych obszarów IT, rozwiązując bieżące problemy i rekomendując działania rozwojowe. Zespół Smart Hands nadzoruje sprzęt fizyczny w komorach serwerowych i odpowiada za jego sprawność techniczną. Dzięki tak zorganizowanej opiece nad projektami klienta prawie 97% zgłoszeń dotyczy aktualizacji czy konfiguracji, nie incydentów.

Silną grupą wsparcia jest zespół administratorów, którzy zarządzają środowiskami wirtualizacyjnymi, systemami operacyjnymi oraz bazami danych. Admini Beyond.pl nie tylko posiadają szerokie doświadczenie zawodowe, ale także mają możliwość podwyższania swoich kompetencji dzięki wewnętrznemu programowi szkoleń. Środowiska IT w Beyond.pl są zatem tworzone w oparciu o sprawdzone narzędzia, zaufanych partnerów technologicznych takich jak Intel, Lenovo czy Dell oraz wysokie kompetencje pracowników.

Usługi dodatkowe

  • Dzierżawa sprzętu sieciowego lub innego sprzętu IT nie będącego serwerem lub macierzą
  • Podłączenie urządzenia do sieci
  • Konsultacja techniczna
  • Wsparcie techniczne wykwalifikowanego zespołu Smart Hands, w tym:
    • Rozpakowywanie, inwentaryzacja i montaż urządzeń IT
    • Remote Hands
    • Cold Boot
    • Podstawowa konfiguracja CMOS i interfejsów zarządzających
    • Wsparcie przy debugowaniu problemów
    • Okablowywanie szaf i urządzeń
    • Modyfikacje fizyczne urządzeń
    • Zmiana lokalizacji urządzeń
    • Inne prace dotyczące obsługi kolokacji

Katalog Beyond.pl

Pobierz katalog firmowy i dowiedz się więcej na temat naszego Data Center 2 oraz infrastruktury dedykowanej

Chcesz wiedzieć więcej o naszych rozwiązaniach?
Skontaktuj się z nami

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Beyond.pl Sp. z o.o. (Beyond.pl) z siedzibą w Poznaniu (61-248) przy ul. A. Kręglewskiego 11. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności