Wirtualny Spacer

Co powinieneś wiedzieć o Veeam Cloud Connect?

Funkcje Veeam Cloud Connect

Backup jako podstawowy mechanizm ochrony danych

Szacuje się, że 92% danych przechowywanych na różnych nośnikach na całym świecie powstało w ciągu ostatnich 2 lat. Są one podstawą działania wszystkich systemów, stąd należy zapewnić ich dostępność także w sytuacjach kryzysowych. Regularne wykonywanie kopii bezpieczeństwa jest podstawowym systemem ochrony. Taka metoda pozwala skutecznie chronić zasoby przed większością zdarzeń losowych takich jak: kradzieże sprzętu, pożary, powodzie, reinstalacja, atak hakerski czy ludzki błąd.

Brak dostępu do danych to w pierwszej kolejności straty finansowe. Jak wynika z raportu „Veeam Availability Report 2017” nieplanowane przestoje w dostępie do aplikacji kosztują firmy nawet 21,8 mln dol. rocznie. To aż 36 proc. wzrost w porównaniu z wynikami ubiegłorocznego badania.

W swojej strategii bezpieczeństwa warto stosować się do zasady 3-2-1. Kopie powinny być przechowywane w trzech egzemplarzach, na co najmniej dwóch różnych nośnikach, z czego jeden powinien być poza główną lokalizacją, np. w innym oddziale firmy czy w chmurze oferowanej przez zewnętrznego dostawcę.

Takie zabezpieczenie sprawi, że w przypadku ataku typu Ransomware, który jest typowym atakiem na dane, nie systemy, będziemy w stanie odzyskać dane z nośnika odizolowane od zainfekowanego środowiska. Nie stracimy zatem pieniędzy ani na okup dla hakera, ani z powodu utraty klientów, którzy w przypadku awarii mogą kupić produkt u konkurencji. W przypadku lokowania zasobów wyłącznie w chmurze, wykonuje się backup całej wirtualnej maszyny bez zakupu sprzętu fizycznego.

Istotne jest nie tylko posiadanie samej kopii zapasowej, ale także czas odzyskania danych, bo im dłużej nie działają nasze systemy, tym więcej pieniędzy tracimy. Z międzynarodowego badania Veeam wynika, że średni koszt godziny przestoju strategicznej aplikacji wynosi niemal 80 tys. dolarów.

Najczęściej wymieniane skutki „niefinansowe” dotyczące niedostatecznego bezpieczeństwa i dostępności danych to utrata zaufania klientów oraz pracowników i szkody wizerunkowe.

    Skontaktuj się z nami!

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Beyond.pl Sp. z o.o. (Beyond.pl) z siedzibą w Poznaniu (61-248) przy ul. A. Kręglewskiego 11. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Zespół Sprzedaży

    Poproś o kontakt lub skontaktuj się bezpośrednio z Zespołem Sprzedaży.

    Poproś o kontakt
    Wsparcie techniczne

    Prześlij zgłoszenie i uzyskaj pomoc techniczną Zespołu Service Desk.

    Załóż ticket
    Masz inne pytania?Skontaktuj się z nami
    Uruchom Chmurę e24cloudUruchom Chmurę