Jak technologia może uratować biznes? – HBR 2/2016

Największym i najczęstszym zagrożeniem dla utrzymania ciągłości biznesowej dla firm jest awaria sprzętu albo oprogramowania. Z braku dostępu do informacji biznesowych, a także przestojów w działalności, przedsiębiorcy tracą rocznie 800 milionów dolarów. 80% firm, które tracą swoje dane w wyniku awarii upada w przeciągu 13 miesięcy.

Awarie spowodowane są przez pożary, klęski żywiołowe, cyberataki, ale także zwyczajne błędy ludzkie. Firmy nie są w stanie w 100% wyeliminować zagrożeń. Możliwe jest jednak zminimalizowanie ryzyka oraz zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia.

Nie ma związku pomiędzy wielkością przedsiębiorstwa a podatnością na awarie. W ubiegłym roku problemy z systemem informatycznym miał wiodący producent samochodów. Konsekwencją był paraliż magazynu i spore opóźnienia w dostawach części zamiennych. Awarię IT miał też znany operator komórkowy. Abonenci przez pewien czas stracili możliwość wykonywania połączeń oraz dostęp do internetu.

Dobrym zabezpieczeniem, które może zaoferować firma zewnętrzna organizacji jest Zapasowe Centrum Danych (Disaster Recovery Center). W przypadku niedostępności danych, można uruchumić zasoby zgromadzone w zewnętrznym ośrodku. Dzięki temu rozwiązaniu, czas niedostępności usługi redukowany jest do minimum.

W lutowym numerze Harvard Business Review Polska Łukasz Polak, V-ce Prezes Beypnd.pl wyjaśnia, jak technologia może uratować biznes.

Przeczytaj artykuł